zaterdag 1 januari 2011

Tabula rasa (Onbeschreven blad)

Symbolisch gezien beginnen we elk jaar als een onbeschreven blad. Ik heb het nieuws nog niet gezien, dus waarschijnlijk zullen er al gebeurtenissen hebben plaats gevonden die een plekje opeisen op de eerste bladzijdes van het onbeschreven boek : 2011 !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eigenlijk is elke dag een onbeschreven blad, je staat op en hebt bepaalde verwachtingen van de dag die voor je ligt. Hoe vaak lopen de dingen dan anders ? Onverwachtse momenten zullen je aandacht opeisen en je afleiden van het eigenlijke doel dat je voor ogen hebt. Ach, zo is het leven, soms meegaand, soms tegendraads. Feit is dat al deze onbeschreven bladzijdes spoedig gevuld zullen zijn met verhalen met diverse plotten, wendingen en/of een open einde.

Ik zal mijn best doen om de bladzijdes van mijn boek "up to date" te houden. Zodat ik, net als afgelopen jaar, een deel van mijn gebeurtenissen kan delen met jullie. Niet alles zal zichtbaar zijn, soms gebruik ik onzichtbare inkt. We hebben allemaal recht op privacy, maar zoals Lynda een stukje van haar bloot geeft, zal ik een stukje van mij bloot geven.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
A HAPPY BLOGSPOT YEAR !

6 opmerkingen:

  1. tjeeeeeeeeeeee Lejo, ik was zojuist nog hier en nu staat er alweer een nieuw blad voor mn neus!!! Net als vroeger op school,een nieuw schriftje, daar wil je zuinig op zijn.....laten we ze gewoon omdraaien die bladzijdes en ze "beschrijven"zoals het leven het ons brengt.....soms met heel veel te vertellen, en soms met wat minder(alhoewel, als je goed leest vindt je soms wat meer dan er werkelijk staat;)). Wat kan het schelen,elke bladzijde is er weer een, en anders dan de vorige, dat maakt het bladeren zo vreselijk interessant!
    Dus Lejo, bij deze, géén lege bladzijdes, elke bladzijde verdient een stukje, hoe klein misschien ook, het is het teken dat je lééft!!!!
    Ahum......wat een wijsheid zo meteen aan den beginne he;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou en je dierbaren een sprankelend 2011 gewenst met heel veel geluk en gezondheid...ik hoop dat je aan het eind van 2011 met heel veel plezier terug kunt bladeren in het lege boek dat nu voor je ligt!!

    ***HAPPY NEW YEAR***

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak er een geweldig jaar van Lejo.....je kan het !! en het gaat je zeker lukken...en tja...Lynnn is zo wijs !!! ...pompidompidom.......en leuk dat ze komen einde van de maand !! verwen ze maar lekker vooral haar !! liefs van ons.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat een wijze woorden weer, van jou en van Lynda :) Mooie vergelijking met dat nieuwe schrift. Net zoals Lynda nam ik me ook altijd voor om er zuinig op te zijn, netjes te schrijven, niet te krassen, etc. En of het altijd lukte? Ach, die oude schriften komen uiteindelijk in een doos terecht. Het gaat er toch om of je wat hebt geleerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wens jou en je dierbaren een liefdevol, gezond en inspirerend 2011!!
    en ik hoop dat aan het eind van het jaar je boek vele mooie inspirerende zinnen, bladzijden of misschien zelfs vele mooie hoofdstukken zal bevatten!!

    lieve groet van Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Buongiorno!
    Wonderful!! Io ti auguro uno strepitoso 2011, con tanta fortuna, tanta felicità e perchè no...con tanto amore!
    Un caro saluto, *Maristella*.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails