woensdag 29 september 2010

Back to the Future ! (31 jaar na dato)

Soms kan een leven raar lopen, maar het leven gaat ook razendsnel . . .
31 jaar geleden ging ik mijn ouders op vakantie naar Coevorden. Wij woonden toendertijd in Scheveningen, dus Coevorden was voor ons erg ver weg. Hank, Rebecca, Kees & Chiel gingen ook mee. We verbleven in de Bentheimer Poort. Tijdens die vakantie ontmoetten wij Gerda & Wilma (Wilma links, Gerda rechts). Na onze vakantie gingen Gerda & Wilma op tienertoer en kwamen ook langs bij ons in Scheveningen, daar zijn dus de foto's gemaakt.
Na onze ontmoetingen in Coevorden en Scheveningen "verloren" wij elkaar weer uit het oog, Gerda heeft ons wel nog een brief geschreven. Maar zoals dat gaat in het leven, je groeit op, wordt volwassen, gaat werken etc . . . etc . . ., maar het contact gaat verloren.

Nu 31 jaar later woon ik in Drenthe en in de winkel komen veel klanten uit Coevorden, ik vertelde een klant over mijn ontmoeting met Gerda & Wilma tijdens die vakantie in Coevorden. Ik wist alleen nog de namen én dat Gerda rood haar had/heeft ! De klant zegt direct : Dat is Gerda van Primera Kardol ! Ik direct zoeken op Google en vond de boekhandel. Een mailtje gestuurd en na een paar dagen antwoord ! Het was inderdaad Gerda van 31 jaar geleden . . . , en vandaag kwamen ze dus langs. Gezellig koffie gedronken, 31 jaar kan je niet in 2 uur bijkletsen. Het was erg leuk om ze weer te ontmoeten, en ik ga zeer zeker binnenkort naar Coevorden. Woon al 7 jaar in Drenthe, maar ben nog nooit teruggeweest dus . . . dat wordt tijd !
Back to the Future . . .

8 opmerkingen:

  1. wat is de wereld toch weer klein he!!!
    leuk verhaal met een vervolg dus..
    fijne avond.
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat toevallig en erg leuk dat jullie elkaar al weer gesproken hebben. Soms is de wereld heel erg klein!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh hoe klein is de wereld! wat LEUK!!! genieten,....en vooral NIET terugdenken aan HOE lang het is geleden ;))

    Groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oohh wat leuk om elkaar na zoveel jaar weer te ontmoeten.
    Geniet ervan.

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahhh dat is leuk zo'n back to the future moment
    en gelukkig was het leuk.. want het kan natuurlijk ook vreselijk tegenvallen
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verhaal en vooral omdat ik ook uit Scheveningen kom. Wat ie de wereld klein zeg. Ben jij op Scheveningen geboren enzo ja van wie ben je er ientje? Leuk om oemad weer terug te vinden. Gr Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, Lejo, je bent geen spat veranderd!!!!! Ik herken je direct op de foto. Wel een beetje verlegen, overigens. Wat geweldig, hè om na zoveel jaar weer iets van "oude" bekenden te zien of horen. Zo werd ik laatst benaderd door een oud klasgenootje/ vriendinnetje van de lagere school en begin Voortgezet onderwijs. En net wat Lynda zegt: ik ga er niet eens over nádenken hoe lang dat al geleden is!!
    Heel veel plezier bij jullie volgende ontmoeting en bel je me nog even over zondag??

    Groetjes Alma
    Duifje van Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails