woensdag 21 september 2011

Herfst 2011

De Herfst heeft zijn intrede gedaan, alhoewel de bomen nog verdacht groen zijn. We laten de "in het water gevallen" zomer achter ons en richten ons weer van buiten naar binnen ! Althans, tijdens de avonden dan . . . er is niks lekkerder dan wandelen door een bos in de herfst. Zoals jullie weten ben ik een echt Herfst-mens en geniet intens van dit prachtige seizoen. Voor veel mensen een seizoen dat ze liever overslaan, maar ik geniet er met volle teugen van.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Autumn has arrived, although the trees are still green . We leave the "wet wet wet" summer behind us and focus again on living inside! At least, during the evenings . . . there's nothing nicer than walking through a forest in autumn. As you know I'm a real man of Autumn, i'm really enjoying this wonderful season. For many people a season that they would rather skip, but I enjoy it to the fullest.

Ook al moet ik toegeven dat ik de zon de afgelopen zomer wil gemist heb. Ik ben geen zonaanbidder en lig nooit te bakken in de zon, maar de zon geeft ons wel de energie die we nodig hebben om de herfst en winter door te komen. Ik merk dat ik die energie nu wel enigszins mis, misschien ook wel omdat het zo ontzettend druk is geweest. Vakantie overgeslagen, drukte tijdens de vakantie, nieuwe winkel en Autumn Fest voorbereiden. Het was wel erg veel dit jaar . . . . . , maar ook dat geeft me toch wel energie om door te gaan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Although I must admit I missed the sun last summer. I am not a sun worshiper and never lie baking in the sun, but the sun gives us the energy we need for the fall and winter to come. I miss that energy now somewhat, perhaps because it was so incredibly busy. No vacation, busy during the summer, new store and this weekend we celebrate Autumn Fest. It was a lot this year. . . . . but it gives me the energy to continue.

De Herfst, het jaargetij wat mij het meest past. Terugkijkend op een drukke periode en voorbereidingen treffen voor dé drukste periode van het jaar. Soms lijkt het wel een sneltrein waarin we zitten, alles gaat zo snel ! Zo ook de afgelopen week, veel mensen in de winkel en ondertussen de herfst fair voorbereiden. Zaterdag is het alweer zover :-) Máár ik heb me voorgenomen om optimaal te gaan genieten van alle activiteiten. We staan met een grote groep en ik ga af en toe gewoon even zitten met een lekker drankje om alles goed in me op te nemen. Kletsen met de klanten, misschien wel even op het springkussen . . . . alles kan en mag tijdens Autumn Fest !!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Autumn, the season that fits me the most. Looking back on a busy period and prepare for the busiest time of year. Sometimes it's like an express train in which we sit, everything happens so fast! So the past week, many people in the shop and in the meantime prepare the autumn fair. This saturday : Autumn Fest :-) But I have planned to fully enjoy all the activities. We are with a lot of people and I just want to enjoy it all. Chatting with customers, perhaps even jump on the inflatable castle . . . . everything is possible during Autumn Fest!

Als ik terugkijk op 3/4 jaar van 2011 lijkt het wel of alles een droom was. We zijn ontzettend gegroeid en hebben nu 3 winkels. Landelijk hebben we meer bekendheid gekregen en mensen komen vanuit het hele land naar de winkels. Iets om trots op te zijn, maar het is niet het belangrijkste . . . . wat me het meeste aantrekt in dit alles is de liefde (of noem het passie) waarmee we alles doen en beleven. We krijgen zulke lieve reacties en hebben zulke fijne medewerksters.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Looking back on 3 / 4 year of 2011 it seems like everything is a dream. We have grown a lot and now have 3 stores. Nationally, we have more notoriety and people come from around the country to the shops. Something to be proud of, but it's not the most important. . . . what attracts me the most in all this is the love (or call it passion) which we feel doing our work. We get such sweet comments and have such fine people that work with us.

Ik voel me dan ook erg gezegend en hoop het plezier vast te houden, ook al is het soms allemaal erg veel. De onstuimigheid in de herfst brengt me juist de rust, met mijn hoofd in de wind (herfststorm) lekker uitwaaien en de boel de boel laten. Dit jaar ga ik extra genieten van de herfst. Wat minder achter dit scherm kruipen maar erop uit. Met mijn laarzen door de hopen bladeren en plassen lopen, mijn 1e geluks-kastanje van dit jaar vinden en het samen zijn vieren met familie & vrienden.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I feel very blessed and hope to keep the fun, even though it's sometimes very much work. The turbulence in the autumn brings me peace , with my head in the wind (autumn storm) breath fresh air and leave the routine behind. This year I'm going to enjoy autumn even more. With my boots run through the piles of leaves and puddles, find my first lucky-chestnut this year and celebrate being together with family and friends.

Tja, soms moet je even gas terug nemen, ook al moet je gewoon hard werken. Maar in je hoofd weer de rust vinden is belangrijk. Alles komt zoals het komt, rustig doorademen en je niet gek laten maken. Goh, dit verhaaltje over de herfst gaat opeens over heel iets anders . . . . :-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Well, sometimes you have to slow down, even if you have to work hard. But finding peace of mind again is important. Take everything as it comes, breathe calmly and stay calm. Gee, this story about the fall is suddenly about something entirely different. . . . :-)

Nee, lieve mensen ik ben niet aan het doordraaien, maar soms besef je dat het ook wat rustiger kan én mag. Zaterdag wordt, dankzij alle medewerkers en standhouders, een geweldige dag. De weersverwachtingen zien er super uit, dus . . . . GENIETEN !!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
No, i am not running crazy, but sometimes you realize that it can and should be more relaxed. Saturday will be, thanks to all employees and exhibitors, a great day. The weather forecast looks great, so. . . . ENJOY!

AUTUMN FEST 2011 , Zaterdag 24 september.
Bij In den Uylenbal, Dorpsstraat 40 Havelte.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TOT MORGEN . . . liefs Lejo

2 opmerkingen:

  1. What a great blog post Leo! I too just love autumn and find myself again each year as it arrives. If we are at Cranberry Cottage this weekend, I have to see if we can visit the autumn fest as it sounds like a great time. Enjoy autumn and the richness of colors that it brings!

    Groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HEEEEL VEEEEEL succes as zaterdag!!
    Ik had ook wel graag willen komen maar ga die dag een beetje rustig aan doen, ik vertrek zondag ochtend heeeeeel vroeg naar belgie om weer inkopen te gaan doen,joepie!!
    fijne dag nog,
    groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails