zondag 19 juni 2011

Wat een dag . . . . ! Nou, nou . . . poe, poe . . .

Héérlijk zo'n vrije dag ! Maar ja, wat moet je als het regent & stormt ? Op het terras met een cocktail, terwijl een niet onaangenaam manspersoon je door middel van een waaier wat koelte toewuift . . . ? Nope, zo'n scenario zat er die "vrije" dag niet in. Ook had ik een afspraak met Colinda (van de blog "Bij Guusje thuis"), ze kwam met dochterlief helemaal uit het zuiden des land om onze winkels te bezoeken. Twee uur in de auto om haar bestelde servies op te halen.

Dus ik toog, na 1/2 uurtje extra uitslapen, naar In den Uylenbal. Eerst gezellig kopje koffie met Christy. Nou, we kregen niet de kans om onze koffie warm op te drinken. Het was vanaf 9.00 direct druk en, met de kaarsjes aan, gezellig in de winkel. Rond 12 uur stapte ik in de auto richting In de Lindetuin, alwaar Colinda en dochter aankwamen. Superleuk om weer een gezicht toe te voegen aan het "smoelenboek". Met een auto vol vertrok Colinda richting Uylenbal, om ook die winkel eens goed te bekijken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ondertussen was het erg druk, dus ik bleef lekker "hangen" bij Linda & Jeanette, die deze zaterdag In de Lindetuin bestierden. Om 5 uur even een borrel en hapje met Christy & Rian, om daarna de auto te laden voor Benefietconcert Congo. Helaas viel door het slechte weer de opkomst enigszins tegen, maar de sfeer was prima ! De Djembé groep uit Noordwolde en zanggroep Yn'e Lijte lieten ons de donkere regenwolken even vergeten. De zon brak door !

Zang Yn'e Lijte

Na Yn'e Lijte was het tijd voor de kunstveiling. Een aantal kunstenaars hadden enkele stukken ingebracht voor de veiling waarvan de opbrengst naar Mikondo ging.

Je kon aangeven waarop je wilde bieden. Ik koos voor een Monotype van Marty Poorter "Mens met vogel". Marty Poorter is een kunstenares uit Donkerbroek. Ze heeft veel in Zweden geëxposeerd en binnenkort heeft zij een expositie in New York ! Ik was dolblij dat ik het bovenstaande werk van Marty Poorter heb gekocht.

Ik had een bedrag in mijn gedachten wat ik wil uitgeven aan de veiling, dat bedrag is uiteindelijk 4 x hoger uitgevallen . . . maar ja, alles voor het goede doel ! Want na de 1e aankoop kwam bovenstaand bronzen beeld van Margreet Duursema (oplage 50 stuks) in de veiling. Ik kon het beeldje niet weerstaan en ben nu de trotse eigenaar van een echte Madûr !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nagenietend van de héérlijk wijn van Wijngoed Havelte, klonken de klanken van Yn'e Lijte over tuinen van Hofstede de Meijerij. We zaten tot laat in de avond in de tuin te kletsen met Karst, Marco (Hofstede de Meijerij), Ton de veilingmeester (achternaam ? geen idee !) en andere kunstenaars. Het was een hele gezellige avond en zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht dan zonder donkere wolken, wind en regen . . . .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
FIJNE ZONDAG !

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je Colinda hebt ontmoet en dat je genoten hebt van deze geweldige dag!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehaa Lejo, ik denk ik maar er even een bescheiden verslag van, ga jij even los op je blog, leuk! Enne hoewel het baggerweer was, ben ik zo te lezen toch blij dat de zon even niet scheen en het cocktailterras gesloten was en dus gewoon gezellig in de Lindetuin :-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails