vrijdag 25 februari 2011

Het was vandaag NIET leuk !

Sommige dagen zijn gewoonweg niet leuk ! Het liefst zou je het leven even op pauze willen zetten, maar ja zo werkt het niet. Vanochtend belde Christy mij thuis op, er was ingebroken in de winkel. De achterdeur (goed slot én 2 schuifsloten) was ontwricht en opengebroken. De kassa was met geweld geopend en het geld weg. Ook het het bakje met geld voor onvoorziene uitgaves was leeg. De hele keuken overhoop. Verder een aantal artikelen weg, i.v.m. lopend onderzoek kan ik niet zeggen welke artikelen. Maar ik kan voorlopig geen foto's maken . . . :-(

Na aangifte, kwam de Technische Recherche om vingerafdrukken en sporenonderzoek te doen. Het leek C.S.I. Havelte wel ! Tja, je kan er beter om lachen alhoewel het huilen me nader staat ! Na grondig onderzoek de werkmannen om de deuren te repareren. Christy belde om te zeggen dat de PIN aangemeld stond terwijl wij die elke avond afsluiten. Ik dacht direct : Skimmers ! Bellen met CCV, vraagt die vrouw : "Ziet u in het plafonds camera's hangen of iets ongewoons ?" Toen voelde ik me helemaal niet meer "veilig", ik dacht #&%#*&%#@ !!! Sorry . . . ., moest er even uit ! Ik werd licht paranoïde en speurde het plafond af, toen zag ik de absurditeit daar van in en moest erg lachen . . . zit ik soms in Banana Split ? Helaas, niet . . . .

Het gedoe met Interpolis, nieuwe kassa regelen, het zijn die praktische zaken die zoveel tijd vergen. Maar ach, de materiële zaken lossen we wel op, maar het idee dat ene achterlijke idioot (of meerdere...) in onze winkel is geweest . . . dat hakt erin ! Enfin, de klanten hielpen ons er doorheen :-) Lief hoe meelevend klanten dan zijn. Aan het eind van de dag voelde we ons wat beter, even een borrel en op huis aan. Ik belde Femke (mijn dochter) even om te kletsen, maar Femke had slecht nieuws die deze dag helemaal een zwart randje geeft. Noortje, hun Schotse terriër, was al wat kwakkelig, maar na onderzoek is gebleken dat ze kanker heeft. De kanker zit op een plek waar ze niet geholpen kan worden. De dierenarts geeft haar nog een paar maanden. Verschrikkelijk nieuws . . . ik wilde dat ik nu even die pauzeknop kon gebruiken.

Marianne met Noortje
~~~~~~~~~~~~~~~
. . . even genoeg nu

16 opmerkingen:

  1. Zo dat is echt nieuws wat je inderdaad allemaal niet wil hebben, en zeker niet op een dag!
    Gelukkig wel medelevende klanten en medeblogers. Ik heb het zelf ook meegemaakt dat in de winkel waar ik toen werkte was ingebroken en ik het ontdekte, nou dan schrik je wel even. Ik was al blij dat het me eigen winkel niet was. Dus snap dat het voor jullie nog een grotere klap was.

    Ondanks alles toch een fijn weekend.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gadverdamme wat een baaldag zeg met allerlei emoties denk ik zo. Ze moeten gewoon van je spullen afblijven en uit je winkel blijven en dan nog dat slecht-nieuwsbericht over Noortje ... gelukkig is vandaag bijna voorbij; hopelijk morgen weer een dag-met-een-lach!

    Dikke hondeknuf van Guusje voor Noortje en voor jullie allemaal ff sterkte met deze dipdag!

    Liefs,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SODEJU Lejo!!!! wat een *(#@*&%*@#&_ boevebende!!!!! Je zou ze met liefde opwachten toch???? BAH BAH BAH!!!!!!
    Ik zeg benen omhoog en even uithijgen..dit vreet je positieve energie met grote happen!

    Sterkte!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier word ik nou zó boos van en het is niet eens mijn winkel! Laten ze met hun po... van andersmans spullen afblijven, alleen daarom zou ik al mega kwaad worden!! Maar helaas helpt het niets, want daar trekken de betreffende personen zich toch niets van aan! Het is te hopen dat de Technische Recherche nog wat heeft kunnen vinden aan vingerafdrukken of dna zodat ze hun straf er voor uit kunnen gaan zitten.

    En toen kwam het nare nieuws van Noortje er nog eens achter aan :(

    Sterkte!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach gatver, wat een ellende! Heftig hoor, bah!!! Houd je haaks Lejo en veel sterkte voor Christy en jou. En natuurlijk ook voor Marianne en Noortje!
    Groeten van Anita x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hé bah wat naar allemaal Lejo!! ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.. dan ben je in je eigen winkel, maar het voelt even niet meer als veilig.. alsof er overal enge ogen verstopt zitten.. en het idee dat ze overal met hun tengels aangezeten hebben ^%$*@& !!!
    3 keer diep zuchten.. een borrel.. en proberen te relaxen..
    sterkte met alles!!

    liefs, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dubbel naar nieuws! bah !! heel veel sterkte met alles......liefs van ons....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeehh wat een K*dag.... het gevoel van onveiligheid snap ik helemaal
    hoop dat je je er over heen kan zetten...en sterkte met Noortje
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'n Dikke virtuele knuf om je sterkte te wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat erg!!! Ik kan me je woede helemaal voorstellen. Het tuig. Hopelijk worden ze gepakt.
    En goed gestraft. Maar ja, zelfs als dat gebeurd raken jullie deze ervaring niet meer kwijt. Dat is volgens mij nog het ergste. En dan ook nog het nare nieuws van het hondje. Het zit je echt niet mee. Nou, vanavond eventjes de boel de boel en lekker een borrel. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He jasses wat een narigheid allemaal. Het idee alleen al dat er iemand in je spullen heeft gezeten, ik moet er niet aan denken.
    Ik hoop voor je dochter dat ze haar hondje nog heel lang bij zich kan houden.
    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach jaaa.... Lejo ik weet er alles van,een paar jaar terug hebben ze ons huis leeggehaald.
    Alle dierbare antieke spullen van mijn Oma die ik had gekregen na haar overlijden hebben ze meegenomen.alles WEG !!! door het keukenraampje,dit hadden ze opengebroken met een koevoet terwijl wij er notabene ook nog ijzeren hoekijzers op hadden gezet.
    Dit vanwege de vele inbraken in die tijd.
    Nou die hoekijzers hebben dus ook niet geholpen.
    En je voelt je heel erg onveilig daarna in je eigen huis,bahhh.

    Maar we moeten weer door hé

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje, Lejo, ik ben sprakeloos!! ^%$$%%*&^^(&%$$@stelletje k....z... Daar werk je dan zo hard voor. Is er dan niets meer heilig??? Hopelijk kunnen jullie het goed van je afzetten en gewoon lekker doorgaan.
    Ik wens jullie beide heel veel sterkte en you know... if I can help, je weet me te vinden.

    Liefs aan jullie beide,
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat verdrietig allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte! Een virtuele hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He gatsie wat een narigheid allemaal in een dag!
    Ik kan me voorstellen dat je helemal op je tenen loopt... brrrr wat een kl*%$@#tzakken dat ze met hun tengels overal aan hebben gezeten en flink veel schade hebben gemaakt en dan al die druktes er omheen, bah!
    Wij hebben ooit, heel lang geleden (toen ik nog een klein meisje was) ook eens een inbraak gehad in de winkel en toen was er nog helemaal niks op veiligheid met dubbele sloten en alarmen enzo, maar ze hadden gewoon een raampje ingetikt en ook veel antiek meegenomen (verkochten we toen heel veel) och, wat waren m'n ouders toen ook kwaad zeg! Wat een bende heb je er van en al die lui over de vloer van de politie en verzekering, oehhh ik voel met je mee!
    En je zult misschien best nog over een week of twee pas ontdekken wat ze nu werkelijk allemal mee hebben genomen, want je weet werkelijk niet op het moment zelf wat je allemaal mist, dan komt soms later pas.
    Nou, veel sterkte met alle rompslomp maar zeker ook heel veel sterkte voor je dochter en haar schattige hondje!
    Wat verdrietig zeg, dat ze d'r niks meer aan kunnen doen... zolang het kleine wichtje nog leeft flink van genieten en knuffelen...
    Hou je taai!

    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh nee ... Wat een verdrietig verhaal zeg!... en ik lees dit nu pas ...

    Soms gebeuren er dingen die ons echt stil laten staan in het leven, en dit is zeker een van die gebeurtenissen. Ik leef met jullie mee en stuur HEEL VEEL positieve energie jullie kant op!

    Het voelt nu misschien niet zo, maar ik denk echt dat alles een reden heeft. Wat de reden hierachter is weet ik niet, want het is gewoon niet leuk ... maar misschien, heel waarschijnlijk en hopelijk komen jullie snel achter wat de "blessings in disguise" zijn in dit verhaal ...

    Heel veel sterkte met alles!

    Liefs,
    Nona

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails