zondag 20 september 2009

Memorie Lane


Elke zondag geurt ons huis naar suddervlees , ook wel bekend als draadjesvlees of houtjes-touwtjesvlees.
Ikzelf ben degene die nu achter het fornuis staat, maar in vroegere dagen was dat mijn moeder.
Traditie bij ons thuis was : Zondag SudderDag !
Dus werden wij elke zondagochtend wakker met de geur van vers gebraden suddervlees.
Aangezien ik vijf broers en 2 zussen heb was mijn moeder niet zuinig met het vlees, een grote zwarte BK braadpan, tot aan de rand gevuld met dat heerlijke traditionele vleesgerecht, stond te pruttelen op een ouderwets petroleumstelletje.
Deze herrinnering geeft de zondag een vleugje melancholie gemixed met het "vroeger was alles beter" gevoel.
Ach, na zes dagen hard werken in In den Uylenbal, geeft de zondag mij nu de nodige rust en in combinatie met het "werken" op ons erf (we hebben ook een paardehouderij met 30 paarden) geniet ik buiten volop van de wisselende natuur en krijg ik weer energie om maadag weer aan de slag te gaan.
Tradities zijn er om in ere te houden, dus om mijn moeder te eren maak ik elke zondag een heerlijk pan suddervlees !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails