maandag 21 september 2009

Hutspot !

Heerlijk nazomeren met 20 graden aan het eind van september !
21 september is voor mij altijd een magische datum, ik ben nu eenmaal een herfst- en wintermens.
Tevens ben ik een man van tradities. Tradities die, helaas, maar al te vaak verloren gaan in ons jachtige bestaan.
Maar vandaag heb ik wederom (lees blog : Memorie Lane) een traditie in stand gehouden, op de 1e dag van de herfst (volgens de kalender) maak ik hutspot !
Vers gesneden peen en uien, uit een zakje welliswaar, met kruimige aardappelen. Een heerlijk mals stuk spek erbij en zachtjes laten stoven.
Even wat extra spekjes uitbakken en met wat gesnipperde uitjes en pepertjes nog een pittige jus erbij . . . . om je vingers bij af te likken !
Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails